close

ddfs.jpg xcvcx7VFEBMDL.jpg  

 

Butterfly Boucher
                 蝴蝶布歇兒

澳洲歌手,從實習醫生life is short那首歌才知道這位歌手,造型上有點像Sharleen Spiteri般王子系美女。

 

 

 

 

cvxcc.jpg  
我很喜歡這首MV,MV中主角蝴蝶幻想自已是舞台主唱,用歌詞對那些追求她的男生們說不要太心急。(我沒實際去了解,只是看MV猜測當中的內容)

 

 

"I Can't Make Me"

All the things I want to say but I can't
所有我想做卻做不到的事
All the things I want to do but I won't
所有我想做卻不會做的事
Hold me tight
抱緊我
Not too tight
但別太緊

 

I'm in knots and you tie me in bows
我在你打的蝴蝶結裡
I feel pretty
我覺得漂亮
I know that you care
我感覺到你的關心
You're so sweet,You're so so sweet
你如此貼心

It's not a hurry tha we're in
我們不急著墜入愛?? (可能是指兩人才剛認識)
It's the pollen,It's the spring
這是花粉,這是春天 (主角名叫蝴蝶,可能指她嗅到花粉,她受歡迎的日子來了,春天)


I can't make me love you
我無法使我愛你
And you can't make me either
你也無法讓我愛你
Patience Boy I need it
我需要有耐心的男孩
I can't make me love yooooooou
我無法使我愛你
Oh oh oh

 

Paper pen and a piece of your heart
紙筆和你心的一小邊邊
I can read it but where do I start?
我懂你的心意,但我該如何開始?
What to do,What do I do?
怎麼做,我該怎麼做?
An I am going but I'm gonna come back
我會前去但又退縮回來
And maybe then this maybe that
也許做這個或做那個
Hold me tight
抱緊我
Not too tight
但別太緊


It's not a hurry that we're in
我們不急著墜入愛
There's no problem ,That's the thing!
這不是問題,這是正常的事 (不太懂)

But I can't make me love you
我無法使我愛你
And you can't make me either
你也無法讓我愛你
Patience Boy I need it
我需要有耐心的男孩
I can't make me love yooooooou
我無法使我愛你

 

Oooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhh
Everyday there's something new to hold onto toooooooooo a little more of yoooooooouu
每天都知道些關於你的事,使我更認識你

 

I Can't make me love you
我無法使我愛你
And you can't make me either
你也無法讓我愛你
Patience Boy I need it
我需要有耐心的男孩
I can't make me love yooooooou
我無法使我愛你
Patience Boy on strange days
耐心的男孩在那陌生的一天 (可能指兩人相遇那天)
I can't make me love yooooooooouu
我無法使我愛你
Oh oh oh


她最出名的歌 life is short

 

"Life Is Short"

When it doesn't rain it snows
當不下雨時它下雪
Yeah the cookie crumbles but in who's hand?
餅乾在誰手上用碎了?
All things said and all things done
全有所說所做
Life is short
人生短暫

Oh I am young but I have aged
我還年青但也有年紀了
Waited long to seize the day
為了那天等了許久
All things said and plenty done...life's too short
全有所說所做.........人生短暫

Ooooh could this be....
可能嗎....
Ooooh could this be the day I've waited for?
是這天嗎,我等待已久的一天?

Another door to peek in through
另有扇門可以窺視
The floor is filthy
地板骯髒
But the couch is clean
但沙發是乾淨的
At the end of the day
一天的結束
That's another day gone
只是另一天又過去
Life is short....Ooo life is short
人生短暫....人生短暫

Ooooh
Could this be....
可能嗎....
Ooooh
Could this be the day I've waited for?
是這天嗎,我等待已久的一天?

Ba ba ba ba ba ba ba ba...

Oh I am young but I have aged
我還年青但也有年紀了
Waited long to seize the day
為了那天等了許久
All things said and plenty done
全有所說所做.........人生短暫
Oh I am young but I have a past
我很年青但也有過去
Travelled far to find the start
旅行遠方去找尋過去
Yes I am scared and I've been burnt
是,我很害怕,我已被燒傷
But life is short
但,人生短暫
Ooooh
Could this be...
可能嗎....
Ooooh
Could this be the day I've waited for?
是這天嗎,我等待已久的一天?
Ba ba ba ba ba ba ba ba...

arrow
arrow
    全站熱搜

    stalin7513 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()